مؤسسه خیریه محک

تازه‌ترین اخبار

فردا شمارش معکوس به پایان می رسد

سرانجام فردا انتظار ۹ ساله دوستداران نجوم و فضا به سر می رسد و فضاپیمای افق های نو ناسا پس از طی بیش از پنج میلیارد کیلومتر از فاصله ۱۲,۵۰۰ کیلومتری پلوتو خواهد گذشت و اطلاعات و تصاویر بسیاری به زمین خواهد فرستاد . حجم عظیمی از داده که ارسال آن به زمین حتی بیش از یکسال از گذر افق های نو از پلوتو به طول خواهد انجامید .این تصویر حاصل پردازش با داده های رنگی , شانزدهم تیر ماه پلوتو را در فاصله ۵ میلیون کیلومتری نشان میدهد .در این تصویر یک منطقه روشن به شکل قلب و یک منطقه بزرگ تیره و کشیده حوالی استوای پلوتو دیده میشوند .همچنین تصویر پردازش شده کارن بزرگ ترین قمر پلوتو نیز در تصویر کنار پلوتو اضافه شده است . کاوشگر افق‌های نو در ساعت16:19:59 ثانیه به وقت تهران به نزدیک‌ترین فاصله از پلوتو خواهد رسید.
افق های نو فضاپیمای روباتیکِ ناسا است که در حال حاضر به سوی پلوتو حرکت می‌کند. این کاوشگر فضایی نخستین فضاپیمایی است که به سوی پلوتو پرواز می‌کند و به مطالعه دربارهٔ این سیاره کوتوله و سه ماه آن، چارون، نیکس، و هیدرا می‌پردازد.
افق‌های‌نو قرار است ویژگی‌های سیاره‌شناختی پلوتو و ماه‌های آن را بررسی و داده‌برداری نماید , اما سفر طولانی این فضاپیما قرار نیست با رسیدن به پلوتون خاتمه یابد بلکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کاوشگر فضایی افق‌های نو پس از گذر از کنار پلوتو به سراغ کمربند کویپر خواهد رفت تا دست کم با یکی از اجرام این کمربند نیز ملاقات کند .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کامنت بگذارید