مؤسسه خیریه محک

تازه‌ترین اخبار

چهار عکس شگفت انگیز از ایستگاه فضایی

برای دیدن تصاویر دراندازه بزرگتر , روی عکس کلیک کنید 


سامانتا کریستوفورتی فضانورد ایتالیایی آژانس فضایی اروپا این عکس را در تاریخ ۲۳.۱۲.۲۰۱۴ از جریان عظیم آب گرم حوالی باهاما درامریکا به ثبت رسانده است .آب گرم در این تصویر به رنگ فیروزه ای به زیبایی با بخش های سرد آب اقیانوس قابل تمییز است .


اسکات کلی فضانورد آژانس فضایی امریکا ناسا این عکس را در تاریخ ۸ می ۲۰۱۵ از ایالات متحده , منطقه ی جنوب غربی دریاچه پاول , گلن کانیون، یوتا به ثبت رسانده است .


فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۴ این تصویر از یک دهانه بزرگ در آفریقا را به ثبت رساندند .
این ساختار به نام Richat  در شمال غربی موریتانی به چشم صحرا نیز مشهور است .زمین شناسان هنوز در حال تحقیق هستند که علت پیدایش این گودال یک فعالیت عظیم آتشفشانی بوده و یا بر عصر برخورد یک شهاب سنگ بزرگ پدیدار گشته است.
این گودال که شبیه به یک دایره کامل است حدود ۱.۹ کیلومتر عرض و عمقی حدود ۱۰۰ متر دارد. دهانه آن دشت وسیعی از سنگ هایی باستانی است که حدود ۱۰۰ میلیون سال قدمت دارند.در حقیقت روزگاری دایناسور ها به روی این دشت قدم بر می داشتند .


این عکس را نیز فضانورد معروف ناسا اسکات کلی در ۸ می ۲۰۱۵ از ایستگاه فضایی بین المللی به ثبت رساند .این عکس نمایی از شمال آفریقا , کویر لیبی مجاور غرب مصر  دشت بزرگی از شن و ماسه دریایی است که تپه های بزرگ و موازی نارنجی رنگ شنی نیز به زیبایی تشخیص داده می شوند .

منبع : فیس بوک ایستگاه فضایی بین المللی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کامنت بگذارید