مؤسسه خیریه محک

تازه‌ترین اخبار

تکنولوژی باور نکردنی عنکبوتی , رباط سازنده ی سازه های غول پیکر فضایی

بشر به زودی می تواند سازه های بزرگ فضایی را به صورت واحد پیرامون زمین بسازد , راه کار این موفقیت "روبات عنکبوتی " است که می تواند روی شبکه ای همانند تارهای عنکبوت حرکت کند .
شرکتی به نام Tethers Unlimited در حال توسعه یک سامانه سازنده فضایی  موسوم به کارخانه عنکبوتی است که با مونتاژ قطعات  در کنار هم قادر به ساخت یک سازه در مدار زمین و یا فراتر از آن خواهد بود .
Rob Hoyt مدیر عامل  و دانشمند ارشد شرکت Tethers Unlimited در این باره می گوید : کارخانه عنکبوتی می تواند به ساخت آنتن های بزرگ رادیویی , بوم های فضاپیما و ارایه های خورشیدی در دهه آینده کمک کند .
اما  دید بسیار وسیع  تری  نسبت به  این طرح و پروژه های مرتبطی که در شرکت Tethers Unlimited دنبال می شوند در دراز مدت وجود دارد.
او  طی  یک سخنرانی که با همکاری گروه کاری (NASA's Future In-Space Operations (FISO در ۴ مارس انجام گرفت اضافه کرد : در حقیقت هدف بلند مدت ما از این سامانه این است که در نهایت  قادر خواهیم بود از منابع  مورد نیاز برای ساخت و گسترش  زیرساخت های  فضایی  به صورت در جا  درتمام نقاط منظومه شمسی که مایل به ساخت سازه هستیم  , استفاده کنیم .


Hoyt معتقد است که مدل کنونی ساخت فضاپیماها که در آن روی زمین همه بخش ها ساخته و مونتاژ شده و سپس به صورت یک  بخش واحد به فضا پرتاب می شود یک فرایند بسیار گران و وقت گیر است .همچنین برای اندازه و ابعاد فضاپیما محدودیت های بسیاری به همراه دارد .کارخانه عنکبوتی تلاشی در جهت کاهش هزینه ها و افزایش بازدهی ماموریت های فضایی ست .
در این طرح مواد خام اولیه مثل فیبرهای کربنی لازم در ساخت فضاپیما به صورت خام به فضا ارسال می شوند . روبات عنکبوتی می تواند از این مواد برای ساخت خر پا استفاده کند و سپس با مونتاژ این قطعات سازه های بزرگ تری را پدید آورد .


در این فیلم می توانید شبیه سازی عملکرد این روبات و مراحل اجرای این طرح را ببینید




برای اطلاعات بیشتر می توانید به لینک  زیر رجوع کنید :

http://goo.gl/W7yUPw



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کامنت بگذارید