مؤسسه خیریه محک

تازه‌ترین اخبار

انتشار اصوات موسیقایی عجیب ماموریت آپولو پس از 40 سال

سالها پیش، زمانی که خدمه یک ماموریت آپولو به ماه وارد شدند، از طریق گوشی‌های خود متوجه اصوات عجیب و غریبی شدند که مانند امواج رادیویی بود و شباهت زیادی به موسیقی داشت. این فضانوردان که شدیدا متحیر شده بودند نمیدانستند که باید این رخداد را به ناسا گزارش دهند یا خیر.
به گزارش سرویس علمی ایسنا در سال 1969 ، دو ماه قبل از اولین فرود تاریخی سرنشین دار آپولو 11 بر روی ماه و هنگامی که آپولو 10 وارد مدار ماه شد، ارتباط رادیویی تمامی خدمه حدود یک ساعت با زمین قطع شد و هیچ کس قادر به دیدن آنها و شنیدن صدایشان نبود.
آپولو 10 چهارمین سفر انسان به مدار کره ماه بود. در این سفر، ناسا قصد آزمایش گردش در مدار ماه و کسب آمادگی برای فرود در سفرهای بعدی را داشت.
در این سفر ناسا که در سال 1969 بوقوع پیوست، سه فضانورد به نامهای توماس استفورد، جان یانگ و یوجین سرنان حضور داشتند.
اکنون چهار دهه از آن زمان می‌گذرد و به تازگی آن صداهای عجیب و غریب که در حدود 40 سال قبل توسط سه فضانورد ماموریت آپولو ضبط شده بود منتشر شده و بیانگر تجربیاتی است که این فضانوردان در ماموریت خود با آن مواجه بودند.
به گزارش ناسا، این فایل‌های صوتی شامل اصوات موسیقایی عجیب وغریبی هستند که سه فضانورد آپولو در زمان قطع شدن ارتباطشان با زمین، از طریق گوشی‌های خود شنیده بودند.
مکالماتی که بین این سه فضانورد در آن زمان صورت گرفته نشان دهنده این است که آنها متوجه صداهایی شدند که قبلا هرگز نشنیده بودند.
آل وردن فضانورد آپولو 15 اظهار کرد: این فایل‌های صوتی تا سال 2008 بخشی از اطلاعات محرمانه طبقه بندی شده ناسا بودند و در آرشیو ناسا نگهداری می شدند اما اکنون آژانس این فایلها را با عنوان "فایلهای صوتی بدون شرح" با مردم به اشتراک گذاشته است.
تا به امروز هیچگونه دلیل و مدرک منطقی از شنیده های این فضانوردان در فضا وجود نداشته و دانشمندان در حال بررسی آن وقایع و این فایلهای صوتی موجود هستند.

برای شنیدن اصوات از دقیقه ۲۰۰ تماشا کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کامنت بگذارید