مؤسسه خیریه محک

تازه‌ترین اخبار

فراخوان ارسال آثار هنری برای یک سیارک

سیارک Bennu بزودی قرار است توسط فضاپیمای Osiris-Rex ناسا برای درک منشأ منظومه شمسی و حیات بر روی زمین از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد و اکنون ناسا از از هنرمندان درخواست کرده کارهای هنری خود را برای این ماموریت تاریخی به توئیتر این سازمان ارسال کنند.
به گزارش سرویس علمی ایسنا، کاوشگر Osiris-Rex در سپتامبر 2016 به سوی سیارک Bennu راهی خواهد شد و ناسا بدین منظور در حال جمع‌آوری آثار هنری هنرمندان در مورد این سیارک به منظور ذخیره دیجیتالی بر روی یک تراشه این کاوشگر است.
سیارک Bennu از تاریخچه سختی برخوردار بوده است. این جسم مدتها پیش در جریان یک برخورد شدید شکل گرفته و تکه‌های آن در اثر نیروهای گرانشی سیارات از آن جدا شده‌اند.
فضاپیمای Osiris-Rex نخستین کاوشگری خواهد بود که روی یک سیارک فرود آمده و پس از جمع‌آوری نمونه، آن را به زمین باز خواهد گرداند.
هنرمندانی که قصد ثبت کار هنری خود در این ماموریت را دارند، باید آثارشان را بصورت آنلاین با هشتگ #WeTheExplorers بر روی توئیتر یا اینستاگرام ثبت کنند. آثار ثبت شده همچنین باید بر روی توئیتر دارای برچسب osirisrex@ و بر روی اینستاگرام دارای برچسب osiris_rex@ باشند.
برنامه‌ریزان ماموریت از شرکت‌کنندگان خواسته‌اند تا کارهای خود را در هر کدام از فرمت‌های تصویر، گرافیک، فیلم ( دو دقیقه و 30 ثانیه و کمتر)، آهنگ یا شعر ثبت کنند.
دانته لورتا، محقق اصلی ماموریت OSIRIS-REx در دانشگاه آریزونا اظهار کرد: کاوش فضایی یک فعالیت ذاتا خلاق است. ما از جهان دعوت کرده‌ایم تا با قرار دادن کارهای هنری خود بر روی فضاپیمای OSIRIS-REx که برای قرنها در فضا باقی خواهند ماند، به ما در این ماجراجویی بزرگ بپیوندند.
سیارک Bennu می‌تواند اسرار زیادی از منشا منظومه شمسی و حتی شاید منبع نهایی زندگی در زمین را در خود داشته باشد. این ماموریت نزدیک به 60 گرم نمونه از ماده روی سیارک را جمع‌آوری خواهد کرد که به باور دانشمندان، می‌تواند شواهدی از شکل‌گیری سیارات منظومه شمسی و ماده ارگانیکی که مدتها پیش بر روی زمین فرود آمده، در خود داشته باشد.
این فضاپیما در حال حاضر حامل بیش از 442 هزار اسم است که به عنوان بخشی از کمپین پیام به Bennu در سال 2014 به برنامه‌ریزان ماموریت ارسال شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کامنت بگذارید